Sociální práce v mimořádných situacích prezentace

Napsal Ahojahojahoj.bloger.cz (») 2. 5. 2011 v kategorii soz- prezentace, přečteno: 1053×

Sociální práce v mimořádných situacích

 

Mimořádná událost

Je škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují zdraví, život nebo majetek.

    Z psychologického hlediska se jedná o takovou událost,  která přesahuje běžnou lidskou zkušenost.

Sociální práce

Způsob práce sociálních institucí zaměřených na pomoc jednotlivcům,  skupinám nebo komunitám, s cílem dosáhnout jejich optimálního fungování.

Sociální práce v mimořádných situacích z hlediska živelných pohrom

Živelná pohroma je mimořádná událost vzniklá v důsledku škodlivého působení přírodních sil.

Mezi mimořádné přírodní události patří:

—      povodně

—      zemětřesení

—      velký sesuv půdy

—      laviny

—      sopečný výbuch

—      velký lesní požár

—      atd.

—      Nejdůležitější je záchrana životů.

—      Záchrana majetku.

—      Postarat se o základní potřeby organismu.

—      Mluvit s postiženými o situaci, která nastala.

—      Akceptovat emoce postižených.

Psychosociální pomoc:

—      psychosociální pomoc nemá stanoveny cíle a hranice

—      skládá se z řady profesí podle typu události

—      např.: sociální pracovníci, dobrovolníci, duchovní, psychologové, psychiatři, zdravotníci

 

Humanitární pomoc:

—      Člověk v tísni

—      HAND FOR HELP

—      Český červený kříž

—      ADRA

Sociální práce v mimořádných situacích z individuálního hlediska:

•         Zahrnuje práci s jednotlivcem.

—      Je poskytována osobám, které se ocitnou v situacích, které je nutno bezodkladně řešit.

 

Mezi mimořádné individuální situace události patří:

•         rozvod

•         úmrtí v rodině

•         problémové dítě

•         ztráta zaměstnání

•         atd.

 

Způsoby jednání
sociálního pracovníka s klientem:

•         Sociální pracovník respektuje klienta a jeho vidění situace.

•         Zohledňuje individuální situaci každého klienta a jeho zájmy ve vztahu

•         k okolí.

Zdroje

—      http://www.zachranny-kruh.cz/mimoradne_udalosti/zivelni_pohromy.html

—      http://www.mpsv.cz/cs/9#sszp

—      http://www.unesco-kromeriz.cz/sbornik_2003/bastecka_bohumila.pdf

—      http://www.handforhelp.cz/

—      http://www.cervenykriz.eu/cz/kdojsme.aspx

—      http://www.adra.cz/adra/cz/

—      http://www.seminarky.cz/detaily-4075

 

 

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a nula